Monday, January 30, 2012

Icon ????

Salam

Harini aku ada meeting yang agak menggusarkan jiwa aku lah jugak….

Berdebar tak de lah sangat tapi risau kena hentam ngan manager aku…

Sebelum lunch hour tadi. Aku dan jugak line manager & doted line manager aku mengadap Direcktor Business Services kitorang yakni merangkap kepada bos kepada doted line manager aku lah…

Topik kami adalah document retention programme yang dikelolai oleh aku….

Aku yang agak kekurangan info namun berani masuk sebab aku anggap meeting ni hanya untuk berkongsi idea dari UK dan jugak suggestion mana yang patut dalam menyiapkan program yang aku duk buat ni…

Yelah…maunye x tercengang…x de background jaga document tup tup aku dikerahkan utk buat kerja ni…

Awal2 dulu agak berat aku menerima kerja ni sebab aku tau memang pecah kepala gak ngan keranah orang kat tempat kerja tapi tu normal la…kat mane2 pun ada…sal document lak yang agak byk….kilang dah run 21 taun kot……….

So aku sembanglah mane y aku tau..dalam base omputih lak tu…hahahahaha…but i success in manage my self utk acting like knowing everything la....

Ble lah jugak…ntah apa aku carutkan tadi..tgk omputih tu y bernama Roy Walton (bukan Azroy Gila2 Remaja ek)…hahaha..ye ni orang lama n banyak pengetahuan dalam documentation ni..so tu y menjadi ancaman aku…tapi tgk dia ok je so ok la pada aku.....hehehehehe..keji tol ko ni Faizi...

Hmmmm…berbalik pada tajuk aku iaitu “Icon” ni lak…program ni dulu memang ada dah buat 3 taun lepas tapi bukan proper nye lah….jadi aku la pulak y kena pikul tanggungjawab y x seberapa jawab ni..hahaha

Tapi kan…aku terpikir gak…once semua ni dah success…aku lah y antara orang kuat y menjayakan kerja2 pendokumentasian ini..chewak…so akan terukir lah nama aku lagi 20 taun akan datang (kalau kilang x tutup la,x kiamat)…wallahualam…terasa gak cam “hebat jugak aku ni…the first man running this stuff huh”…..waaaaaaaaaaaa…cam best jugak…..

Keadaan ni mungkin akan membantutkan plan aku untuk lari dari company ni….gaji memang la dah ok…cukuplah jugak nak tanggung anak bini makan…(cam ada la plak)…hahaha..mungkin terbantut jek..bukan tak jadi…aku tetap akan lari bila sampai masa y sesuai…tapi aku nye prinsip..once aku dah start..aku akan siapkan…so…

Target aku..aku akan siapkan keje2 aku ni sebelum bulan 11 tahun ni

Soal icon x icon tu serah kat manusia2 kat sini y tentukan…aku tanak ape2..Cuma nakkan ilmu sikit kat sini dan jugak restu rakan2 kat sini….tu y lebih penting dalam idup…bak kata orang..”nak blah jgn tggl taik…tinggal la benda berharga untuk orang guna utk kebaikan”…hahah….SEKIAN…

No comments: