Wednesday, April 4, 2012

emas oh emas

salam...lama jugak aku x post an..haha..cite aku pun tertangguh lame dah..adoyai..producer dah bising kat belakang..kekekeke..sowie ye producer...
ok..kali ni aku nak cakap sal pengalaman aku main barang ribawi iaitu emas...
nak tergelak gak aku ni...walaupun aku belum pun jual emas y aku ada ni ha...tapi aan............
disini bermula ceritanya.....
pada 21 Feb 2012...aku tgk harga y agak ok aku tgk....nak dijadikan cerita aku mntak abg aku set ngan lecturer ye merangkak master dealer public gold dari kuantan, antara pioneer awl public gold y berjaya n kaya...namanye haji Amir...
orang ye alim..warak..mmg bgs wak rujukan..sal harta..sal akhirat..semua boleh berkongsi ngan beliau.
k...aku pun pas keje g kutip kawan aku nama zafwan y juga sukakan cita sal emas maupun abg aku..
so dalam kul 8 camtu kitorg sampai la umah haji amir.....
pergh...abg aku cakap la aku beria sgt nak jumpe ye...yelah..emas ye kat 3 kilo kot time tu..walau baru 9 bulan run main emas ni...si ye gelak2 la bila cita sal emas....
punye la panjang lebar cerita ye...aku semangat..so aku beli la 3 keping 1 Dinar malam tu...dah excited sgt an...x pk ape dah...aku pn beli laa.....
start pada tu aku mula beli...dan guna cara haji ajarkan tu..aku pun guna la kaedah pajakan ar rahnu...walau hanya 1 je kat kuantan n kemaman y time Dinar...tapi ngan duit tambahan dari gaji aku skit...dari 3 keping 1 dinar tadi..aku sandarkan kejap kat pajak...dapat duit 1600...so aku g beli plak. 3 keping emas y aku dah lock.tapi ade sebelum tu aku mntk haji tlg belikan.so 4 keping aku pajak.pastu...ada duit skit lagi aku beli plak la hari ni 2 keping so total aku dah ada 9 keping 1 Dinar dalam masa sebulan lebih jek..huhu...agak tersenyum bila dapat rasa sendiri utk kembangkan lagi emas aku...sabar, disiplin, strategi n ilmu amat pntg..walaupun aku agak baru dalam dunia emas ni..tapi aku yakin...sbelum hujung taun aku sudah ada emas mgkin sebanyak 20 keping...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...agak seronak tuuuuuuuuuuuuu..
k lah tu jek...ni la kisah aku beli emas...nanti aku dah rasa time jual plak aku cita la plak cane untung time jual...bab kata pakar..beli emas mane utng..jual la untung....tp klu tanak rugi..jgn beli emas...hahahah...k lah adioussssssssssss

No comments: